niedziela, 30 października 2011

Zwężanie spodni :)

Dziś sporo szyłam, w większości były to drobne poprawki, ale przerabiałam też spodnie na rurki i doszłam do wniosku, że pokażę jak to robiłam, bo sama trochę kombinowałam przy pierwszych zwężanych spodniach, mam nadzieję, że komuś się przyda ;)

Na początku spodnie wyglądały tak:

  1. Wzięłam inne spodnie rurki i położyłam na jeansach, wyrównałam do środkowego szwu i wzdłuż prawego brzegu rozprułam od dołu aż do momentu, w którym jeansy były tej samej szerokości co rurki.
  2. Znów przyłożyłam do jeansów rurki i odrysowałam wzdłuż brzegu szerokość (tylko na jednej nogawce). Trzeba zauważyć że przednia część rurek jest węższa niż tylna i tą węższą właśnie część odrysowałam.
  3. Na wewnętrznej stronie jeansów odrysowałam tylną  część nogawki.
  4. Wzdłuż odrysowanych linii zagięłam do środka materiał i spięłam szpilkami.
  5. Agrafkami spięłam brzegi (górnej i dolnej części). 
  6. Przyłożyłam ponownie rurki i sprawdziłam czy szerokość jest odpowiednia.
  7. Rozpięłam agrafki i zaprasowałam jak na zdjęciu.
  8. Przypięłam nogawkę do drugiej, żeby się nie przesuwała i odrysowałam
  9. Zaprasowałam jak pierwszą nogawkę.
  10. Spięłam brzegi nogawek i zszyłam wzdłuż narysowanej linii.
  11. Odcięłam nadmiar materiału, zostawiając około 1cm i obrzuciłam zyg-zakiem, zaprasowałam, wyrównałam nogawki, podwinęłam jak w oryginalnych i gotowe ;)

Nie wiem dlaczego, ale na tych zdjęciach wszystkie szwy wyglądają krzywo, choć wcale tak nie jest ;)

2 komentarze: