Mucha dla malucha i tutorial

Polski: Miesiąc temu pojawił się na świecie mały mężczyzna, więc jak to w zwyczaju, trzeba go przywitać małym prezentem.

English: Last month was born a little gentelman, so I wanted to make some welcome gift.

Żeby było bardziej osobiście, oprócz sklepowych śpioszków, postanowiłam zrobić coś sama. Długo się zastanawiałam nad tym, ale w końcu, wspierając się pomysłami na Pinterest, padło na śliniaczek.

I wanted to make the gift by myself, so I've found on Pinterest cute idea for bib with a bow tie.

Śliniaczek powstał na bazie tego samego wykroju, co ten śliniaczek. Zmieniłam sposób wykończenia i dodałam muchę ;)

I've used the same pattern as here. I've changed the finnishing and I've added a bow tie.

Wierzchnia część uszyta jest z mięciutkiej, obiciowej tkaniny, wewnętrzna zaś z dziecięcej flanelki, której swego czasu kupiłam za dużo. Całość wykończyłam tasiemką, którą kiedyś dostałam w prezencie. Nie jest atłasowa, ale podobnie miękka, nie wiem dokładnie jak się nazywa.

It's made from very soft fabric. The bias tape is actually a ribbon.

Misiowy model :)

Przeszyłam na środku, bo wstępnie chciałam doszyć guziczki, ale zrezygnowałam ze względu na bezpieczeństwo.

Mucha zapinana jest na zatrzask, żeby ułatwić pranie i zwiększyć wygodę maluszka w razie potrzeby.

Bow tie is removable. I've used a press button.


Śliniaczek powstał z wykroju CINO, który bardzo polecam. Muszę tylko dopracować wszywanie lamówiki, żeby cały śliniak nie zwijał się do środka. Może za trzecim razem mi się uda :)

The bib is made from pattern CINO.

Poniżej krótki tutorial, jak uszyć samą muszkę.

  1. Wycinamy z tkaniny po 2 prostokąty 7x4cm i 3x6cm i pasek 7x3cm(+zapasy na szwy)
  2. Wszystkie elementy zszywamy ze sobą (prawą stroną do prawej), zostawiając kawałek na wywrócenie na prawą stronę.
    Przykładowo dla prostokątów 7x4cm
  3. Obcinamy zapasy i wywracamy na prawą stronę.
  4. Zszywamy ręcznie niezszyty kawałek.
  5. Układamy większe prostokąty jeden na drugim.
  6. Zawijamy cieńszym paskiem w połowie i zszywamy go na tylnej części muszki.
  7. Jeśli chcemy całą muszkę, możemy dodać gumkę i wsunąć ją pod pasek.

Komentarze

Prześlij komentarz

Skomentuj