Żakardowa sukienka na telefon

Na blogu odrobinę zakurzyło, ale jestem tutaj ciągle myślami, częściej możecie zobaczyć mnie na Instagramie, a to wszystko przez brak czasu. Gdy mam wybierać między szyciem, a pisaniem postów, to wybieram szycie oczywiście. Jeszcze gdzieś w zanadrzu mam parę zdjęć uszytych ciuchów i całe szczęście, bo na zdjęcia czasu już nie mam zupełnie. Przez to wszystko chyba Was nie zdziwi, że dziś pokazuję sukienkę uszytą jeszcze w grudniu. Dzięki temu, że tak odwlekło się pokazanie jej, była okazja zrobić jej zdjęcia w ładnym świetle. Sukienka była wyzwaniem, może nie pod względem trudności samego szycia, co dopasowania do modelki. Stworzyłam ją jedynie na podstawie podanych przez telefon wymiarów i to nie w centymetrach a długościach telefonu, bo zastałam mamę na zakupach, więc tym bardziej się cieszę, że pasuje (no, prawie) :)




 Całość to wykrój kombinowany, góra na podstawie zwykłej koszulki z krótkim rękawem (niestety nie mogę sobie przypomnieć skąd brałam wykrój), rękawy przedłużyłam, zmieniłam dekolt i dodałam spódnicę z koła. W pasie dałam cieniutką gumeczkę. Na zdjęciu widać jeszcze halkę tiulową, ale to już nie moje dzieło, a sukienka z nią znacznie lepiej się prezentuje (przyznaję, że sukienka mogła być jakieś 5cm dłuższa, więc halka mnie uratowała).


 Materiał, z którego uszyłam sukienkę leżał w szafie już dobrych parę lat. Kupiłam go w lumpie za grosze i planowałam użyć go do uszycia sukienki dla siebie. Wcześniej chyba był jakąś narzutą, czy zasłoną, kto wie ;) Zostało mi go jeszcze sporo, więc może jeszcze i sukienka dla mnie z niego powstanie. Nie wiem czy zdjęcia dobrze to oddają, ale materiał to dzianina żakardowa z połyskliwymi wzorami. Teraz czas szycia powinnam podawać w drzemkach Małego, ale ta sukienka powstała ekspresowo i chyba najdłużej zajęło mi szukanie +/- jakie wymiary powinna mieć sukienka.
A jak u Was? Zdarza się Wam szyć bez przymiarek i zmieniać zdanie co do pierwotnego przeznaczenia materiałów? :)

  • Wykrój: kombinowany ;)
  • Rozmiar: 110
  • Materiały: dzianina żakardowa z sh

Komentarze