Flanelowa sukienka

Wyjątkowo tym razem oprócz wpisu na Instagramie powstała notka, bo sporo informacji chcę na temat tej sukienki zawrzeć.

Zdjęcie fragmentu sukienki

Znacie to uczucie gdy jakiś projekt wypada Wam do głowy i macie go non stop przed oczyma? U mnie zdarza się to często i tak też było tym razem, a jedynym sposobem na pozbycie się go, jest odszycie go. A zaczęło się od znalezienia kuponu kwiecistej flaneli. Chyba trzy razy ją w sklepie odkładałam, ale na szczęście ostatecznie wylądowała w koszyku. W trakcie dekatyzacji miałam już jasną wizję co z niej uszyję, zostały więc już tylko dwie przeszkody : znaleźć wykrój i... dziewczynkę, której ją uszyję.

Zdjęcie przodu sukienki w całości

Finalnie wszystko się udało, dziewczynka wytypowana, wykrój znaleziony, więc pozostało jedynie odrobinę go zmodyfikować pod własne wyobrażenie. Do mojej wizji zabrakło mu jedynie kołnierzyka, który wyrysowałam dopasowując do dekoltu. Autorka wykroju udostępnia filmik z instrukcją krok po kroku, jak uszyć sukienkę, jednak nie byłabym sobą, gdybym nie zrobiła tego po swojemu. Rękawy wszyłam do gotowego zszytego korpusu, zamiast zszywać rękaw z bokiem na końcu. W rękawkach zamiast wszywać gumkę, wszyłam ją w tunel 1cm od końca rękawa, gdzie w trakcie krojenia dodałam sobie 2.5cm zapasu. Kołnierzyk i listwę na guziki podkleiłam flizeliną, a spódnicę już po zszyciu skróciłam o 15cm. Miejsce wszycia kołnierzyka wykończyłam od wewnątrz pliską z jerseyu, a brzegi ozdobiłam czymś na wzór szydełkowych wykończeń, jednak użyłam do tego igły do repasacji i zwykłych nici. Początkowo planowałam dodać tam wypustkę i po odszyciu żałowałam, że tego nie zrobiłam, stąd to dodatkowe zdobienie. Bez niego kołnierzyk zbytnio zlewał się z resztą sukienki.

zbliżenie na wykończenie kołnierzyka i guziki

Z efektu jestem bardzo zadowolona, a i sam wykrój Wam polecam. Jedyne do niego zastrzeżenia, to brak kwadratu kontrolnego i zadrukowanie stron do brzegów kartki, co zmusiło mnie do ręcznego doryapwywania fragmentów, które drukarka pominęła. Wybrałam szablon na 3 lata i dodałam zapasy na szwy, choć nie trafiłam na informację czy szablon już je zawiera.

Informacje 

  • Darmowy wykrój i tutorial Jadid Couture
  • Zużyłam około metra flaneli.
  • Pobierz tutaj wzór na kołnierzyk do rozmiaru 3lata. Dla innych rozmiarów można na jego podstawie dopasować, zwracając uwagę, by podkrój dekoltu pasował do brzegu kołnierzyka, a szew ramieniowy do tego na wzorze kołnierzyka. Ja dodałam na obwodzie kołnierzyka po 0.5cm na stronę, żeby ładnie układał się na ramionach.
Zdjęcie tyłu sukienki
Wykończenie rękawa od wewnątrz
Zbliżenie na wykończenie szwów wewnętrznych
Zdjęcie sukienki na lewej stronie, ukazujące wykończenia

Komentarze