Koszulka Papavero

Polski: Jakiś rok temu uszyłam spontanicznie koszulkę i nie miałam okazji, żeby się nią pochwalić. Czas mijał, aż w końcu o niej zapomniałam, ale niedawno widząc siostrę w nią ubraną, przypomniałam sobie. Jako, że pogoda sprzyjała, od razu zrobiłam zdjęcia i jest.

English: T-shirt made months ago. Las time seeing sister I've reminded myself about it.

Uszyta jest z wykroju z Papavero (tutaj), ale o samym wykroju później.

It's made from free pattern (here)

Do uszycia użyłam cienkiej białej dzianiny zamówionej dawno temu na allegro i wzorzystej dzianiny po babci. Z babcinątkaniną ciekawa historia, bo długo nie zdawałam sobie sprawy, że to dzianina (w dotyku jest jak bawełna, a i nie widać struktury). Przypadkiem kiedyś zorientowałam się, że jest elastyczna, co mnie ucieszyło, bo jeszcze takiej nie mam w swojej kolekcji. Chociaż... może jeszcze któraś się kamufluje ;)

I;ve used thin white and patterned one.


Dodałam kontrastowe przeszycia i małą kieszonkę z ćwiekami. W tej koszulce wspominałam o dodaniu kolorowych szwów i miałam na myśli coś jak w tym wydaniu :). Kieszonkę doszyłam głównie dlatego, że chciałam sprawdzić, czy poradzę sobie z zaokrąglonym dołem. Zadanie okazało się proste, no i mogłam użyć (w końcu) ćwieków, które okazyjnie kupiłam.

There are additional decorative stitches and a little pocket.

Bardzo polecam ten wykrój. Uszyłam według niego jeszcze jedną, ale czeka na zdjęcia ;)

Wspominałam wcześniej o wykroju, więc teraz napiszę więcej. Wykrój znajdziecie tutaj. Szycie poszło bez większych problemów. Jedynie co bym zmieniła to dół, który jest trochę zbyt zaokrąglony. Wybrałabym inny rodzaj szwu na dole, bo ten odrobinę rozciągnął dzianinę, która jest podatna na to. Jak na razie w wykończaniu dzianin króluje u mnie prosty szew + elastyczne nici.

A jak Wy szyjecie dzianiny bez owerlocka?

Komentarze

  1. Bardzo fajna :) Wstawki zawsze urozmaicają ciuszki i z prostego kroju można coś bardzo fajnego wyczarować.

    ps. bardziej poprawnie by było "reminded myself about it" ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam :)
      I dziękuję za uwagę, już zmieniłam ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Skomentuj