Śliwka - checked

Moja lista rzeczy do zrobienia jest bardzo długa i ciągle się wydłuża, Kardigan długo czekał na swój czas, zawsze była jakaś wymówka. W tym przypadku chciałam, żeby wykończenia nie wpływały na to jak układa się tkanina. Dzięki owerlokowi miałam o jeden problem mniej, bo pozwala on na ładne wykończenie bez wpływu na zachowanie dzianiny.

Kardigan szyłam bez wykroju, jedynie podpatrując kilka innych z mojej szafy. Docelowo miała być szeroka pliska/kołnierz wzdłuż całej przedniej części, ale nie wystarczyło mi dzianiny, więc jest bez. :) Myślałam, żeby uszyć ją z kontrastowego materiału, ale wszystkie moje dzianiny mają inną strukturę, więc wolałam nie ryzykować.

Jeśli chodzi dzianinę, to nie wiem jak się nazywa, jest sztuczna, chłodna w dotyku i bardzo lejąca. Zużyłam metr, ale pozostało jeszcze sporo ścinków.

Rękawy są dłuższe o jakieś 8cm, ale przez to, że są wąskie na końcu ładnie się marszczą. Całość szyłam na owerloku, więc poszło błyskawicznie, chyba więcej czasu zajęło mi stworzenie wykroju.

Komentarze

  1. Fajna śliwka :) A dzianina to chyba coś, co nazywają "super jersey".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe, tam gdzie kupowałam była tylko "dzianina" ;-) i dziękuję :-)

      Usuń
  2. Świetny kolor, jesienny, a nie ponury. Mam podobnie, że nie lubię łączyć materiałów o różnych właściwościach, właśnie ze strachu, że się będą inaczej zachowywać. Zawsze mnie fascynowały widziane w sklepie (i często też na blogach szyciowych) połączenia dzianin z tkaninami lub np. cienkiej lejącej dzianiny ze sztywną koronką. Trzeba się kiedyś przełamać :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W kwestii łączenia, chyba w dużym stopniu zależy to od miejsca łączenia. Kilka razy zdarzyło mi się szyć dzianinę z czymś mniej rozciągliwym, ale by to np kieszenie, łatki, czy wstawki na ramionach.

      Usuń
    2. Ha! Właśnie przed chwilą trafiłam na blogu ETI na poradnik, jak połączyć żorżetę z dzianiną :-) Umieścili trójkątną wstawkę w dekolcie.

      Usuń
    3. O ;) Idealnie w porę ;D

      Usuń
  3. Lubię śliwkowy kolor, bo jest pełen ekspresji i siły. A sweterek bardzo ładny. :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Skomentuj