Roczny zając - TUTORIAL na uszycie woreczków na słodycze

Woreczek finalnie
Rok temu z okazji Wielkanocy szyłam woreczki na słodycze, zastanawiałam się wtedy czy pokazywać Wam tutorial, czy wstrzymać się do tego roku i jednak publikuję je dopiero dziś. Głównie ze względu na to, że wtedy chyba nikt by z niego nie skorzystał, bo powstały na krótko przed Poniedziałkiem Wielkanocnym. Woreczki, które uszyłam są bardzo pojemne i bez problemu mogą stanąć w ogrodzie uszami do gry ;)
Potrzebne będą:
  • Materiały na wierzchnią i wewnętrzną część (u mnie bawełniane płócienko)
  • Sznurek
  • Flizelina lub farby do tkanin (w zależności czy buźka będzie malowana, czy wyszyta)
  • Nici, nożyczki.

tkaniny
Dodaj napis

  1. Wycinamy części (każdą z materiału wierzchniego i wewnętrznego):
    • 1x Prostokąt na boki królika
      Części boczne
      Skrojone części boczne z już wyszytą buźką
    • 1x koło na dno
    • 2x uszy (pamiętajcie że powinny być odbiciem lustrzanym)
      Części na uszy
    • (tutaj tylko z wierzchniego materiału) 2x prostokąciki na wykończenie otworów na sznurki (okoł 3cm x 4cm)

    uszy i denka na trzy króliczki
    Tutaj skrojone części na trzy króliczki ;)
  2. Malujemy/wyszywamy buzię królika. Jeżeli wyszywamy, można naprasować flizelinę na lewą stronę
  3. Uszy składamy parami prawą stroną do prawej, zszywamy i nacinamy jak na zdjęciu (ważne by uszy ładnie się układały)
    Zszyte uszy z nacinkami
  4. Odwracamy na prawą stronę i rozprasowujemy
    Zaprasowane uszy królika
  5. Prostokąty składamy prawą stroną do prawej krótszymi bokami i zszywamy*
    Czesci boczne krolika
    Spiete czesci boczne
  6. Szwy rozprasowujemy
    Szwy podszewki
  7. Dla ułatwienia części na dno przeszywamy na szerokość zapasów
    Przestebnowane denko
  8. Robimy małe nacinki na obwodzie części bocznych (nie głębsze niż zapasy)
    nacinki na czesci bocznej
  9. Przypinamy boki do dna prawą stroną do prawej (stroną z nacinkami). W części wewnętrznej możemy zostawić niezszyty fragment żeby przewrócić na końcu woreczek*.
    Spięcie dna z częścią boczną woreczka
    Spięcie dna z częścią boczną woreczka
  10. Zszywamy powoli części, pilnując by brzegi obu warstw się pokrywały
    Linia szycia dna
    Zszywanie części bocznej i dna
  11. Na wierzchniej części boków przypinamy prostokąciki jak na zdjęciu
    Przypięcie prostokącików
  12. Rysujemy otwory, zszywamy drobnym ściegiem i nacinamy zgodnie z niebieskim oznaczeniem
    Zszycie i nacinki na prostokącikach
  13. Przekładamy część prostokącików przez otwór, rozprasowujemy i stebnujemy
    Przewrocenie otworu na sznurek
    Stebnowanie krawędzi otworu na sznurek
  14. Przypinamy uszy do górnego brzegu woreczków (zwracamy uwagę, by ułożyć dobrą stroną i ostatecznie uszy wyglądały jak planujemy). Można przyszyć je na tym etapie do boków.
    Przypięcie uszu
  15. Wierzchnią część woreczka odwracamy na lewą stronę, wewnętrzną na prawą i wkładamy jak na zdjęciu
  16. Spinamy wzdłuż brzegu i zszywamy, zwracając uwagę, by przeszyć powyżej otworów na sznurki (ja tutaj zostawiłam otwór do przewrócenia, jeżeli zaplanowaliśmy w innym miejscu, przeszywamy wokół całego obwodu)
    Linie szycia brzegu woreczka
  17. Nacinamy zapas, odwracamy przez pozostawiony otwór i rozprasowujemy
    Woreczek po przewróceniu
  18. Zszywamy niewidocznym ściegiem pozostawiony otwór
    Zszycie pozostawionego otworu w woreczku
  19. Stebnujemy wokół otwartego brzegu, poniżej otworu na sznurek, by stworzyć tunel na sznurek
  20. Wkładamy sznurek i gotowe. Ja użyłam dwóch kawałków sznurka, jeden włożyłam przez pierwszy otwór, poprowadziłam przez cały tunel aż do tego samego otworu. Drugi sznurek analogicznie, wykorzystując drugi otwór.
    Trzy woreczki-króliczki ze słodyczami

*Musimy pamiętać o pozostawieniu niezszytego fragmentu w któreś z części. Otwór do przewrócenia woreczków można zostawić w dowolnym miejscu, najlepiej na wewnętrznej części, by był jak najmniej widoczny. Z pewnością najłatwiej będzie zszyć ostatecznie w części bocznej (w czasie zszywania prostokątów). Ja za późno o tym pomyślałam i zostawiłam otwór na górnym brzegu woreczka.

Dajcie znać, czy instrukcja jest czytelna :)

Komentarze

Prześlij komentarz

Skomentuj