Etui na chusteczki higieniczne(TUTORIAL)

Polski: Czasami mam ochotę coś uszyć, jednak czasu mam bardzo niewiele. Przychodzą mi wtedy do głowy dziwne pomysły i szyję wtedy dziwne, niekoniecznie praktyczne rzeczy. Tym razem, pomyślałam sobie, jak by było mieć własne etui na chusteczki higieniczne:) Od razu przystąpiłam do szycia, tworząc własny wykrój (jeśli zwykły prostokąt można nazwać wykrojem ;) ).

English: Sometimes I want to sew something, but I don't have much time. I have different, often strange ideas. This time I wondered how is to have a tissues cover. I've made pattern (it means a simple ractangle).

Okres przeziębień w pełni, więc czemu by nie? Pokażę krok po kroku, może komuś się przyda.
Szyłam na standardowych wymiarów paczkę, tj. 5.5 x 11 x 2cm. Gdyby ktoś potrzebował na mniejsze, bez problemu można dobrać wymiary.

The flu season arrived, so why not? I'll show step by step, maybe it will be useful :)

  1. 1.

    Potrzebne będą dwie warstwy tkaniny wymiaru (2x wys.+ 2x szer. + 3cm na zakładkę) x (dł. + 1cm) + zapasy na szwy. W przypadku standardowego etui wychodzi 17cm x 12cm (z 1cm zapasami 20 x 14).
    Żeby łatwiej było opisywać, nazwę je [Z]ewnętrzną i [P]odszewką.

    We'll need two layers of fabric size (2x height+ 2x width+ 3cm) x (length+1cm) + sewing allowances. For a regular tissue pack it is 17cm x 12 cm (with 1 cm sewing allowances 20 x 14).
    I'll name it [O]uter and [I]nner layer.


  2. 2.

    Składamy prawą stroną do prawej i zszywamy, zostawiając miejsce na przewrócenie.

    Place right sides together and sew together. Make sure to leave enough room to turn it right sides out.

  3. 3.

    Ścinamy rogi i przewracamy na prawą stronę i rozprasowujemy szwy.

    Trim off the corners, turn right sides out and press.

  4. 4.

    Jeśli nie chcemy ozdobnego wywinięcia (patrz punkt 5.), to stebnujemy dwa brzegi prostokąta (krótsze*). W przeciwnym wypadku, stebnujemy tylko jeden.
    *Na zdjęciu wprawdzie wygląda, jakby to były dłuższe boki, ale na pewno mają być krótsze.

    If you don't want the dotted fold, stitch two edges (the shorter). If you want the decorative fold, stitch one of them.

  5. 5.

    Jeśli używacie dwóch kolorów, można zawinąć jeden brzeg, by drugi kolor był widoczny na zewnątrz. W tym celu zawijamy nieprzestebnowany brzeg na 0.5cm i przeszywamy. Ja chciałam kropki widoczne, więc przeszyłam jak na zdjęciu.

    If you use two fabrics, fold unstitched edge about 0.5cm and stitch.

  6. 6.

    Nakładamy na siebie ostebnowane boki, żeby zachodziły na siebie 1.5cm. Wszystko robimy mając tkaninę P na zewnątrz. Układamy ostebnowany brzeg na podwiniętym (*).

    Place the stitched edges overlapping them 1.5cm. Notice that you make the operation with I fabric outside.

  7. 7.

    Zszywamy krótsze brzegi.

    Sew the short edges.

  8. 8.

    Składamy rogi powstałe w poprzednim kroku, by szew przebiegał przez środek i przeszywamy 1 cm od rogu.

    Fold corners so seam is centered, making a triangle. Sew across this to make it box shaped.

    Powinniśmy dostać coś takiego:

    We should get something like that:

  9. 9.

    Wywracamy na drugą stronę i gotowe ;)

    Turn right side out and you're ready!

Zdziwiłam się mocno, jak po uszyciu wygooglowałam takie etui i to wcale nie taka nietypowa rzecz. W dodatku wygląd całkiem podobny do mojego ;)

I was surprised, when I googled the tissues cover and my idea was not so original ;)

Komentarze

  1. naprawdę świetny ! podoba mi sie jego pudełkowy kształcik :) ,co do pożyteczności nie zgodze się chustecznik jest 'pożyteczny" tak ładnie wygląda w torebeczce i cieszy oczy xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę przypomina tekturowe pudełka z chusteczkami ;-) Dziękuję za miłe słowa ;-)

      Usuń

Prześlij komentarz

Skomentuj