Nieśmiały krok w stronę patchworku

Polski: Post powstał jeszcze w wakacje, ale nie miałam okazji zrobić zdjęć, a później po prostu zapomniałam o tym. Dzisiejszym postem nadrabiam pół roku oczekiwania.
W obserwowanych blogach mam parę "patchworkowych" i jestem zwykle pełna podziwu dla ilości poświęconego czasu, cierpliwości, tkanin i oczywiście końcowego efektu.

English: This post should be published in August, but as usually I didn't have pictures of the project. This dress is my debut in patchwork technique.

Przeglądając różne stronki, natknęłam się na konkurs. Wyjątkowo, od razu wiedziałam co uszyję. Trochę czasu zajęło mi znalezienie tkanin pasujących do mojej wizji, ale w końcu się udało. Kupiłam po kawałku tkanin z kolekcji Remix by Ann Kelle Roberta Kaufmana w siedmiu kolorach.

Last year I found an information about a sewing competition and I wanted to participate. I've bought fabrics from Remix collection by Ann Kelle (Robert Kaufman) in sever different colors.

fot. www.etsy.com

Postawiłam na bawełnianą sukienkę z tęczowym wykończeniem. Połączenie tradycyjnego english papier piecing z moją techniką ;-) Było to dla mnie duże wyzwanie, bo nie przepadam za szyciem ręczny. Przy wycinaniu sześciokątów pomocna była flizelina z naniesioną siatką (tutaj)

I've decided to make a simply cotton dress with rainbow details. The collar is made using English Paper Piecing technique.

Uszyłam sukienkę według zmodyfikowanego modelu 145 Burdy 05/2012. Zakochałam się w szyciu bawełnianych tkanin!

For the dress I choose the modified dress no.145 from Burda 05/2012. I love seving cotton!


Zrobiłam guziczki obszywając ręcznie zwykłe guziki obłożone ociepliną.

Buttons are made from a regular buttons covered with fabric.

Połączyłam wszystko ze sobą, część kołnierzyka podszywając ręcznie bawełną i zostawiając luźno.

The part of the collar is lined with the white cotton and left not sewn.

Byłam ogromnie dumna z mojego projektu. A, że zawsze musi być jakieś ALE, to proszę: Sierpień nie musi oznaczać sierpnia bieżącego roku i w związku z tym, konkurs zakończył się rok temu ;-) Ale nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło, konkurs bardzo mnie zainspirował i bez niego nie powstałaby tęczowa sukienka;-)

I was very, very proud of my summer-patchwork dress, but... I was A LITTLE late for the competiton (1 year), because the infos were not current.

Rękawy wykończyłam lamówką z szarej bawełny, której nie wykorzystałam w aplikacjach.

Wykończenie karczku przodu.

Komentarze

  1. Jest prześliczna:) Sama podziwiam osoby zajmujące się patchworkiem, ja chyba za mało cierpliwa jestem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;-) myślałam, że nie dam rady zrobić tych aplikacji, ale poszło o dziwo szybko i całkiem przyjemnie. Zajęcie bardzo wyciszające, polecam spróbować ;-)

      Usuń

Prześlij komentarz

Skomentuj